tirsdag den 17. september 2013

Indkøb til Knipling

1. Fase: Indkøb

Jeg har ud fra et par bøger min mor i forvejen ejede, fundet 2 begynder opskrifter på blomster. De har en enkel prik og skulle derforvære til at gå til.
Den ene laves ved at kniple et langt bånd, og derefter folde båndet på den ønskede måde, så det danner en blomst. Andet mønster er en blomst kniplet rundt på en flamingo plade.

Jeg har også anskaffet mig de fornødne materialer. Jeg fandt en materiale liste i den begynderbog.
Jeg har i forvejen et kniplebræt (fra min oldemor) og jeg har kniplepinde (min mors).

Jeg har i dag anskaffet:


  • nåle
  • tråd  i farverne: rød, hvid, sølv (60/5) og en lidt tykkere (og jeg har stadig kke helt forstået det med tykkelse) 
  • bøjede nåle til at sy sammen med
Jeg skal fra bogen have mønstret forstørret op og evt. lamineret og sat fast på kniplebrættet med nåle. Jeg kan kopiere på biblioteket, og de har også lamineringsmaskine og andet brugbart materiale til formålet. Dette skal jeg gøre først, og kan derefter gå igang med at vinde tråd op på pindende.
Jeg planlægger at begynde i weekenden eller i næste uge med at lære slagene, og forsøge at lave en blomst.

Til lidt inspiration: Fra Tønder Kniplingsfestival 2013 (gid man dog havde været der!)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar