onsdag den 29. maj 2013

Hæklet bamse

Jeg har valgt at lave en lille kat. 

Jeg har fundet opskriften på katten inde på www.garnstudio.com - det er den hjemmeside jeg som regel bruger til at finde hækle og strikke opskrifter, det er gratis og nemt at printe. 
Dette er den oprindelige fra www.garnstudio.com/taget med min iphone

Jeg har fundet garnrester - så den er blevet grå og hvid, i stedet for sort. 
Jeg startede med hovedet - og der står man skal lave den med hæklenål 4 og 3,5, men det syntes jeg blev for voldsomt til det garn jeg havde - så har hæklet hele arbejdet med hæklenål nr. 2,5 i stedet. 

 Starten på hovedet.

Da jeg havde hæklet hovedet som der stod i opskriften - fyldte jeg det ud med vat. Jeg fandt noget blade vat, men man kan sagtens bruge almindelig vat også.  

 Hovedet der venter på at blive stoppet ud med vat!
 Det udstoppede runde katte hoved.

Kroppen, arme og ben hækles på samme måde som hovedet, dog i mindre eller større udgave. Fulgte opskriften. 
Derefter syede jeg det sammen, ved at kigge på billedet. 
Jeg hæklede halen tyndere end opskriften, fordi jeg synes at den i opskriften bare lignede et ben mere, og synes det så tåbeligt ud. Jeg hæklede derfor helen som en arm i stedet, bare længere. Jeg stoppede ikke halen ud med vat, så den kan bøjes og formes bedre end resten af dukken, som pga. vattet blive mere hårdt. 
 Så hæklede jeg to små lyserøde ører og syede fast. Og derfefter en rund plet (som på billedet)

 Katten uden hale!
Katten med hale! 

Jeg er nu færdig med hæklearbejdet - og skal igang med at brodere øjne og mund. Jeg ved endnu ikke om jeg ønsker samme ansigtsudtryk som den fra garnstudio, ville gerne have en lidt "sødere" kat - så det må jeg se om jeg kan brodere mig frem til! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar