søndag den 9. juni 2013

Legende (Biotop 4)

Legende - VNT vendespillet

Det er et større projekt at lave et vendespil. Først var jeg på biotopen for at tage billeder af forskellige planter og træer. Derefter måtte jeg hjem og kigge det igennem, og bestemme hvad det var der var på billederne (dette tog laaaaang tid) Derefter skulle der redigeres. Det var heller ikke lige let, men det gik fint da jeg først fandt den god metode. Jeg har derefter fået printet det ud og gået igang med at klippe brikkerne ud en efter en. 

De printede brikker

Brikkerne der er udklippet, de bliver testet i et spil - men de er meget skrøbelige.

Da de var klippet ud, klistrede jeg hver enkel brik (72 stk) på karton - og klippede dem ud en gang til. Nu er de mere stabile, og man kan spille med dem uden de går i stykker. Sidste skridt af laminering, så de kan holde længere! Det kommer der ikke billeder af foreløbig, da det skal gøres på biblioteket, da jeg ikke ejer en laminering maskine.

Brikkerne på karton!
Brikkerne på karton og udklippet - nu er det lamineringen der mangler - og så kan vi spille!:)
Jeg tiltænker at lave en vejledning, hvor de forskellige planter bliver beskrevet lidt nærmere, så pædagogen har mulighed for i løbet af spillet at lære børnene om hvad det er de ser. Derefter vil de kunne gå en tur og prøve at finde planterne fra spillet - og snakke videre. Dette er tanken - den anden tanke er at det er en god måde når et barn eller en voksen skal lære noget udenad - at spille det. Jeg gjorde til selv i gymnasiet med spanske gloser og tænker at det her er en oplagt mulighed for at få mere plante viden ind i daginstitutionen. Vendespil kan ligeså godt spilles med billeder af træer og buske og blomster og dyr, end med Hallo Kitty. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar