søndag den 9. juni 2013

Biotop 3 - update på fælder

Jeg har ikke rigtig fanget noget i mine fælder. Der var en masse snegle (uden hus) i kartoffelfælderne. I syltetøjsglasset var der edderkopper og en aflang sort tusindben eller sådan noget i den stil. Jeg synes ikke det var den store succes, men jeg kan også tydeligt mærke at jeg er en smule bange for småkravl. Jeg har ikke lyst til at røre dem eller have dem tæt på, og denne afstand til dem, gør også at jeg ikke synes at det var specielt optimalt at skulle tømme fælderne. Jeg tænker at hvis jeg skal lave en ligende aktivitet med børnene i en børnehave, er jeg nødt til enten af komme over angsten eller alliere mig med en kollega der er god til småkravl - da min angst vil smitte af på aktiviteten og børnene. 

Edderkopper i faldfælden.  

Det lille sorte dyr - som jeg ikke aner hvad er. Og turde ikke tage det op for at studere den nærmere. 


Snegle i kartoffelfælderne. Der var mange! Og jeg syntes de var slimede og ulækre. Men fælden virkede. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar