søndag den 2. juni 2013

Biotop 4 - dekoration/buket

Æstetisk

Denne aktivitet er enkel, men det er noget jeg har gjort som barn og stadig gør.

Tage på en gå tur ud i naturen og finde blomster og planter i grøften som man synes er pæne.

Derefter sætter man det sammen til en buket.

Jeg har på min tur sammensat 2 buketer - en liggende og en stående.





Jeg har derefter sat dem på kirkegården - det er ved min Bedstefars og Morbrors gravsted. 

Dette kan også gøres til jul - hvor vi går på tur efter gran og kogler og kristjørn - og sætter det sammen til en juledekoration børnene kan have med hjem. Det lidt større børn kunne prøve at lave en krans - dette kræver dog en smule mere forberedelse og indkøb. Jeg synes det er sjovt at binde blomster og det er en måde hvorpå man kan udtrykke sig kunstnerisk - man lærer om sammensætning og farvevalg forholdet mellem store og små blomster. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar