mandag den 29. april 2013

Dukkeprojekt

Prinsessen

Så er træmassen tørret så jeg kunne sætte hænderne fast på kroppen, jeg havde lavet tidligere. Hovedet har jeg ikke fastgjort endnu, heller ikke fødderne. Det jeg kunne læse ud fra undervisningsplanen er at vi skal hjælpes ad med monteringen på "pind" og så starte "tøjfasen"- jeg er heller ikke helt sikker på det med at sætte på pind, så ser frem til vejledning og at arbejde i fællesskab med de andre til indkaldet.

Her er lidt billeder af min "dukke" som engang gerne skulle blive til en prinsesse:



Skellettet - består af 5 stykker træ som er løseligt målt efter mine egne proportioner. Jeg har sat stykkerne sammen med "poselukkere" så leddene kan bevæge sig. Det var det der var i nærheden og som havde en fast form - jeg overvejede også at bruge tråd. Men er godt tilfreds med resultatet. Da dukken skal iklædes en dragt bliver leddene ikke at se, men skal udelukkende fungere som led og det synes jeg "poselukkerne" gør godt!



Her er hovedet. Jeg glæder mig til at male det og give det karakter og farve. 


En prinsesse skal selvfølgelig have høje hæle!


Jeg er så heldig at have en Bedstemor der gemmer alt. Så jeg var på udkig i hendes gemmer og fandt dette på værkstedet - jeg har fået fortalt det er isolering, men jeg synes det ligner rapunzel hår, så det er det nu!


 Min Bedstemor havde selvfølgelig også noget tøj og bånd hun ikke skulle bruge - så det håber jeg at jeg kan få til at blive en flot prinsessekjole til min "Rapunzel prinsesse". 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar