mandag den 29. april 2013

Biotop 2

Biotop 2 opgave

5 Planter/træer bestemt ud fra kogler + en enkelt blomst

Jeg har fundet nogle planter på min biotop, da jeg var på besøg der i april. Der var ikke mange dyr, så det må komme senere. Så her er første halvdel af Biotop 2 opgaven: 5 planter. 

På min tur faldt jeg over mange træer og dermed også mange kogler. Der var ikke blade på træerne endnu, de er først så småt ved at springe ud nu her. Så jeg har valgt at prøve at bestemme træerne ud fra koglerne. 

1

Navn: Birk, dunbirk
Familie: Birkefamilien (Betulaceae)
Findested: Nær Holsted Å


 

2

Navn: Bøg, bog
Familie: Bøgefamilien (Fagaceae) 
Findested: Nær Holsted Å



3

Navn: Eg, Agern
Familie: Bøgefamilien
Findested: Nær Holsted Å


4

Navn: Lærk eller El?
Familie: ?
Findested: Nær Holsted Å


Jeg har ikke fundet ud af hvilket træ disse kogler kommer fra - jeg er mest på lærk, men er ikke sikker. Dette ville være lettere at fastslå hvis man også havde træet og bladene, så ville en sammenligningen være lettere. Jeg tror det er fra et lærketræ fordi jeg synes det ser ud til at der har været en form for "stikkende" blade på og ikke runde blade som et elletræ har. 


5

Navn: Krokus
Familie: Irisfamilien
Findested: Nær Holsted Å






2 kommentarer:

  1. Hejsa

    Fint indlæg - god ide at tegne også. Din plante 4 er lærk (kogler). Besøg gerne biotopen oftere - nu er der bestemt gang i foråret, så du kan indhente det manglende :-)

    Vh Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har været afsted - men 2 indlæg mangler fordi min bærbar ikke ville oplade, så måtte vente til at laderen blev tjekket. Ellers havde der været et indlæg fra biotopen med 5 dyr (biotop 2, 2.del) og et indlæg op planteholdsopgaven i går.
      Biotop 3 kommer altså først senere, da jeg har valgt at priortere de andre dele af biotop opgaven først.

      Slet