fredag den 22. november 2013

Afsluttende del, 1

I følge min plan skal jeg i den resterende periode fordybe mig i et længerevarende knipleprojekt. Jeg har været lidt i tvivl om hvad jeg skulle gå igang med, men har besluttet at det bliver en bordløber. Jeg forventer at have den færdig til jul, så den forhåbentlig kan ligge på bordet til juleaften (uanset om den bliver æstetisk flot at kigge på eller ej) 

Planen: 
Tidsperspektiv m. dato: undersøgende, eksperimenterende og afsluttende del …

Undersøgende:
1.september-30.september
- Finde bøger og videoer
- anskaffe materiale (kniplebræt, garn osv.)
Eksperimenterende:
1.oktober – 1.november
- lære slagene
- Jeg vil starte med små kniplinger
- opdage hvad jeg mangler og skaffe det
- 1. november vil jeg have et færdigt kniplearbejde, et enkelt lille et
Afsluttende del:
1.november – 1.januar
- Jeg vil lave et kniplearbejde fra start til slut i den sværhedsgrad det er mig muligt. Knipling tager lang tid, så jeg satser på at lave noget der ikke er for stort men som gør at jeg kan bruge teknikkerne, jeg gerne skulle have lært i periode 2.
- Til sidst vil jeg kigge på forløbet og reflektere over processen.
Andet:
Underskrift for godkendelse:

Jeg har fulgt planen udemærket, og er overrasket over hvor godt det egentlig går. Er meget stolt at mit første prøveprojekt (armbåndet) som jo sagtens kunne have været det endelige projekt. Synes det blev super flot - det var svært at arbejde med de tynde tråde, men det lykkedes:) 
Jeg har besluttet at skifte til tykkere tråde til bordløberen, fordi det kræver det og fordi det er lettere at arbejde med når man er nybegynder. 

Min mor har kniplet bordløberen så har noget jeg kan kigge efter, og det hjælper lidt på det, da det er rart at have noget at gå efter. Den består af lærredsslag og helslag. 

Dette er bordløberen min mor har lavet, og som jeg vil forsøge mig med.
Arbejdstegningen til bordløberen. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar