fredag den 22. november 2013

Afsluttende del, 2

Der er meget forarbejde når du går igang med et kniplearbejde. Der skal vindes tråd op på kniplepindende. I nogle opskrifter står der hvor meget tråd der skal vindes op på hver pind, for det meste skal gangparret/parrene have længere tråd end de andre, da gangparret er det der hovedsageligt bevæger sig frem og tilbage mellem trådene.

I det arbejde jeg har valgt måtte jeg gætte mig frem til trådlængden, så jeg valgte at vinde lidt ekstra op. Jeg har udviklet metoden til at vinde tråden op, fordi det faktisk er et ret krævende arbejde og sidst blev tråden viklet sammen og det var et værre rod. Derfor lavede jeg det på en ny alternativ måde denne gang.
Min personlige måde at vinde tråd op på.
Til denne bordløber skulle der vindes 16 par pinde op. Der vindes 2 pinde på samme tråd - dette er et par.
Når pindene er vundet op, sættes de på prikkebrevet som sidder på kniplebrættet med nåle.

Starten af arbejdet. Det er svært at holde styr på alle trådene!
Dette arbejde skal kniples rundt, så når arbejdet er langt nok, skal hele kniplingen vendes og sættes fast igen så det hele hænger sammen. Det lyder meget indviklet, men jeg håber det lykkes!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar