onsdag den 1. januar 2014

Enden er nær ...

Arbejdet skrider langsomt fremad. Jeg er træt af at jeg har brugt arbejdstegningen som prikkebrev - men alt i alt ligner det hele et kniplearbejde. Jeg synes selv jeg har at i principerne. 
Det er sjovt, når man sådan går i gang med et nyt håndarbejde, i læringsprocessen finder man på egne måder at gøre det på. Det samme er sket i denne proces. Jeg gør ikke det hele efter bogen, men har i løbet af processen fundet måder at gøre det på som passede mig. Jeg har holdt mig til det grundlæggende, og har halt slagene og metoden. Alt i alt synes jeg det er spænende. 

Jeg har haft arbejdet af flere gange for at vende, og har formået at gøre det helt alene uden hjælp! Det troede jeg ikke var muligt - men man kan hvad man vil. 

Ved en bordløber eller en blonde kant eller andet arbejde der kniples i gentagelser, så går mønstret igen og du lærer derfor hurtigt mønstret og slagene at kende. Det bliver derfor lettere og lettere, da du gentager det samme gang på gang. Ved denne bordløber kan jeg gentage og gentage indtil jeg synes den er lang nok. Jeg har besluttet at lave den kort, fordi jeg ikke har brugt det rigtige prikkebrev. Den bliver derfor nogenlunde lang, selvom den ikke blive gentaget så mange gange som den min mor har lavet. 

Når jeg er færdig skal jeg sy det sammen - dette skal jeg også gøre ud fra en forklaring i bogen ... 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar